• 24.03.2016 kl. 17:42

Bangkok & Koh Samui

Klokken 23:56

Hei igjen!

Vi nyter virkelig hvert eneste minutt i Thailand, og vi har det rett og slett helt fantastisk. Sol, sand mellom tærne, god mat, bungalows og krystallklart hav. Jeg er så takknemlig.

Vi landet i Bangkok natt til mandag, og allerede på flyplassen kunne vi se backpackere rundt hvert eneste hjørne. Noe av det vi har gledet oss mest til på turen er å kunne møte nye mennesker, få nye bekjentskap og dele opplevelser med andre.Når vi ankom byen, dro vi rett til den såkalte "backpackergata" og det første vi møtte var synet av digre sekker og mennesker fra hele verden. Det er så gøy å se hvor mange som reiser, både av unge og eldre.Ettersom jeg fylte 20 år den dagen, måtte vi såklart gjøre noe ekstra ut av dagen. Med is til frokost, en fantastisk feiring og egen båt gjennom byen, hadde jeg en kjempefin dag og vi koste oss utrolig mye.

Samme dagen satte vi oss direkte på toget til Surat Thani for å dra på øyhopping resten av tiden her i Thailand. Etter 12 timer på toget var vi fremme, og satt derfra kursen videre med ferje til Koh Samui. Her har vi vært siden mandag og vi har hatt det helt fantastisk. Det er faktisk vanskelig å beskrive hvor fint det faktisk er her.Likevel, må jeg virkelig innrømme at solen er sterkere enn forventet, og den har virkelig forvandlet meg fra en blekfis til en hummer. Etter 2 timer i solen med både solkrem og solvett, klarte jeg jammen meg å sovne på solsengen den siste timen. Det værste av alt var at jeg faktisk begynte å le av det ettersom det ikke gjorde vondt i det hele tatt. Og jeg så jo virkelig ikke ut. Lite visste jeg, for dagen etter klarte jeg verken å løfte armene, ha på meg klær og det å dusje gjorde også vondt. Maren måtte nesten hjelpe meg å dusje håret og hver eneste berøring gjorde vondt.Så, idag har jeg tilbringt dagen godt gjemt under parasollen, med klær på og det tykkeste laget jeg klarte å ha på av solkrem. Likevel klarte jeg jo også å bli solbrent av det også. Denne gangen var det med en fantastisk fin t-skjorte skille. Er det mulig. Haha, jeg kan ikke gjøre annet enn å le. Tredje lærpenge: Aldri fall i søvne på solsengen, og smør deg ofte.

Nå har vi handlet inn "påskegodt", fikset neglene, smurt oss inn med krem for solbrenthet, sprayet oss full i myggspray og pakket sekken. I morgen reiser vi nemlig videre til neste øy, Koh Tao. Vi har hørt så mye fint om denne øyen, og gleder oss masse til å reise dit! Ikke nok med det, men en god venninne av oss befinner seg også der!! Det blir supergøy å kunne møtes!!Sees snart!

facelessfashiion

24.03.2016 kl. 19:05
Så deilig!
  • Martine Kvam Asp

Hei! Mitt navn er Martine Kvam Asp (19), og jeg kommer fra en liten by, kalt Steinkjer. Her kan du følge meg da jeg reiser jorda rundt sammen med min aller beste venninne.